Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin 2021-2024 yılları arasında düzenlediği konserlere yönelik başlatılan soruşturma kapsamında gözaltına alınan 14 kişi, emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturmada, kamu kaynaklarının kullanımıyla ilgili iddialar üzerine detaylı incelemeler yapıldı. İçişleri Bakanlığı Mülkiye Müfettişliği’nin hazırladığı raporun yanı sıra MASAK, Sayıştay ve bilirkişi raporlarına dayandırılan bulgular, 32 konser hizmet alımında kamuya 154 milyon 453 bin 221 TL’lik bir mali yük oluştuğu yönünde tespitlere ulaştı.
Soruşturma kapsamında düzenlenen operasyon, salı günü gerçekleştirildi. Eski ve mevcut belediye çalışanları ile organizasyon şirketi temsilcilerinin de aralarında bulunduğu 14 kişi gözaltına alındı. Emniyetteki ifadelerinin ardından şüpheliler, “Görevi kötüye kullanma” ve “İhaleye fesat karıştırma” suçlamalarıyla adliyeye sevk edildi.
Soruşturma Raporlarında Hangi Bulgular Yer Aldı?
İlgili dönemde gerçekleştirilen konser organizasyonlarında hizmet alımlarına yönelik yapılan harcamalar, kamu zararı iddialarını gündeme taşıdı. Raporlarda, bazı konserlerin bütçelerinin piyasa koşullarının üzerinde belirlendiği ve hizmet alımlarının şeffaflık ilkesiyle bağdaşmadığı yönünde değerlendirmeler yer aldı. Bu durum üzerine soruşturma başlatıldı ve detaylı incelemelere geçildi.
Şüpheliler Arasında Kimler Var?
Gözaltına alınan isimler arasında, eski ABB Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanları ile şube müdür vekilleri, çeşitli organizasyon şirketlerinin yöneticileri ve bir belediye personeli bulunuyor. Şüphelilerin isimleri arasında H.A.B., H.E., H.Z., A.A.Ç., C.A., K.B. gibi belediyede farklı görevlerde bulunan isimler yer aldı. Ayrıca çeşitli müzik ve organizasyon şirketlerinin yöneticileri de soruşturmada şüpheli sıfatıyla yer aldı. Şüphelilerin adliyedeki işlemleri sürüyor.
